autorzy

Wydawnictwo Menhir powstało w 2003 roku. Pierwszym projektem Wydawnictwa był celtycki system RPG, Poza Czasem. Ukazał się on w 2004 roku. W tej chwili trwają prace nad drugą edycją Poza Czasem oraz nad nowym projektem – Armiami Apokalipsy.

Zmęczeni pisaniem nudnych i poprawnych notek biograficznych postanowiliśmy zlecić sobie nawzajem napisanie o drugiej połówce…

Katarzyna Kuczyńska – 50% wydawnictwa, dzięki któremu nasze systemy w ogóle wychodzą poza fazę „fajnie by było”. W „dawnych dobrych czasach” publikowała w Magii i Mieczu, zaś jej artykuły na temat kultury elfów spotkały się z emocjonalnym odzewem czytelników (określono ją m.in. jako niepoprawną erotomankę, z czego po dziś dzień jest dumna). Jest nie tylko współautorką systemu Poza Czasem, ale próbowała również sił w dziedzinie komputerowych RPG. Jest odpowiedzialna ze część fabuły i postaci gry „The Witcher” („Wiedźmin”) wydanej przez CD Projekt. Jej opowiadania poza Magią i Mieczem ukazywały się również w „Science Fiction”. Wąskiemu gronu znajomych jest dodatkowo znana jako świetny Mistrz Gry (prowadzi przede wszystkim Changeling: the Lost, ale kiedyś również Wilkołaka: Apokalipsę i WFRP oraz wiele innych systemów). Spore doświadczenie jako MG jest jednak niczym wobec ilości sesji, w których uczestniczyła jako gracz. Grywa od 94 roku i nawet obecnie, mimo nawału innej pracy, znajduje czas by grać dwa, trzy razy w tygodniu…

Marcin Kuczyński – szef i pomysłodawca Wydawnictwa Menhir. Jego niepoprawny optymizm i wiara w to, że RPG podbije kiedyś świat, doprowadziły do stworzenia i wydania Poza Czasem. Gry fabularne to jego życiowa pasja i choć w dorosłym życiu nie zawsze znajduje czas na sen, to na zagranie sesji zawsze wygospodaruje kilka godzin w tygodniu. Z zamiłowania gracz, z powołania świetny Mistrz Gry, który ma na swoim koncie tysiące poprowadzonych przygód. W jego głowie kłębi się zawsze mnóstwo pomysłów na sesje, kroniki, systemy, Bohaterów Niezależnych, klimaty i smaczki. Chociaż za najwyższą formę twórczości uważa mistrzowanie, spod jego palców wyszło też sporo tekstów, część z nich publikowana na łamach Magii i Miecza oraz fanzinu K6, część na stronach internetowych i blogach. Najobszerniejsze dotychczas dzieło to oczywiście Poza Czasem, gdzie oprócz samej koncepcji systemu i mechaniki stworzył również co najmniej połowę tekstów. Od lat marzy mu się prężna społeczność erpegowców. Z tej idei narodził się Kłakon, konwent poświęcony Wilkołakowi: Apokalipsie, który przez kilka lat zbierał bardzo dobre recenzje. Być może w przyszłości te marzenia zyskają jeszcze ciekawszą formę, kto wie…