Kilka słów o Atrakcyjności

lip
19

Pośród cech Sytuacji, które gracz może wybrać dla swojej postaci, jedna wyróżnia się o tyle, że nie ma bezpośredniego mechanicznego przełożenia na świat. Niby instynktownie rozumiemy, że dwie składowe Atrakcyjności (bo o niej mowa), czyli Uroda i Styl jakoś przekładają się na świat gry, formalnie jednak, z mechanicznego punktu widzenia, nie mają one żadnego wpływu na rozgrywkę. Poniżej znajdziecie naszą propozycję, jak to zmienić.

 

Żeby zrozumieć, o czym tutaj piszemy, musicie (o ile jeszcze tego nie zrobiliście) zapoznać się z tym wpisem, gdzie proponowaliśmy rozszerzone zasady stopniowania sukcesów. Będziemy opierać się na rozwiązaniach, które tam umieściliśmy.

Proponujemy dwie zasady związane z Atrakcyjnością postaci, które łatwo będzie wprowadzić na sesje.

 

I. Dodatkowe określenia

Jeżeli postaci jakikolwiek test powiódł się tak dobrze, że otrzymała ona jakieś Sukcesy, może zamiast na dookreślenie działania (skoczyła daleko, albo efektownie – patrz linkowany wpis) zdecydować, że chce podkreślić swoją Urodę albo Styl. W tym celu poświęca jeden Sukces na to, by wszyscy świadkowie jej działania, dodatkowo odnotowali jeden przymiotnik na jej temat. To, jakie to dokładnie określenie, zależy od wysokości jej Stylu lub Urody. Poniżej lista dostępnych określeń:

 

Postać może być…

Uroda na poziomie 1: ładna, rzucająca się w oczy, sympatyczna;

Uroda na poziomie 2: piękna, atrakcyjna, seksowna, ponętna;

Uroda na poziomie 3: niespotykanej urody, szalenie seksowna, wyjątkowo atrakcyjna

Uroda na poziomie 4: ideał urody, zapierająca dech w piersiach, olśniewająca

Uroda na poziomie 5: nie do opisania słowami, przecudna, najpiękniejsza,  jedyna w swoim rodzaju,

Uroda na wyższych poziomach (czasem Charyzmaty mogą ją podnieść wyżej): tutaj nie ma już miejsca na określenie, raczej tymczasowe zauroczenie publiczności, w skrajnych wypadkach omdlenia

 

Styl na poziomie 1: charakterystyczna, dobrze ubrana

Styl na poziomie 2: ciekawie ubrana, mająca własny styl

Styl na poziomie 3: wyróżniająca się style, o świetnym guście

Styl na poziomie 4: z idealnie dobranym strojem, o niespotykanym guście

Styl na poziomie 5: w imponującym stroju, w stylu, który obserwator chętnie by zaczął naśladować

 

Oczywiście, to tylko wskazówki i hierarchia poszczególnych określeń jest bardzo umowna. Zamiast wybierać określenie, gracz może po prostu zadeklarować, że poświęca sukces na pokazanie swoje Urody albo Stylu (jeżeli chce się pochwalić jednym i drugim, musi „wydać” dwa Sukcesy. Prowadzący musi wtedy wziąć pod uwagę wysokość tych cech i zastanowić się nad tym, jak mogły one być odebrane przez publikę. Naturalnie, obserwatorzy wcale nie muszą zareagować na taki „pokaz”, ważne jest tylko to, że będą teraz przez jakiś dobrze pamiętać, że dany bohater jest urodziwy albo stylowy.

 

II. Ratunek przed niepowodzeniem

Druga zasada przyda się wyłącznie w sytuacjach społecznych. Zacznijmy od Urody. Jeżeli postaci nie powiódł się test Wrażenia, zazwyczaj oznacza to, że jego rozmówca (albo publiczność) odebrali ją negatywnie. Nie udało jej się zaprezentować jako ciekawa, honorowa, albo odpowiedzialna (czy cokolwiek innego planowała). Zamiast tego, zapewne przypisano jej jakieś cechy negatywne, będące albo zaprzeczeniem tych, które starała się zaprezentować (nudna, niehonorowa, nieodpowiedzialna) albo też związane z tym, że zauważono, iż  celowo stara się wywrzeć konkretny efekt  (nieszczera, dwulicowa, ale również natrętna czy nieopierzona)

 

Teraz jednak, już po określeniu, że test się nie powiódł, gracz może spróbować jeszcze jednego zabiegu. To swojego Atrybutu (jeżeli wydawał w teście Łaskę, to nadal się ona liczy wraz ze Specjalizacją) może dodać jeszcze wartość Urody. Jeżeli teraz test się powiódł, postaci udało się przenieść uwagę na swoją fizyczną atrakcyjność. Nadal pozostanie negatywne wrażenie, ale skontrowane pozytywem (nadgorliwa, ale słodziutka; nudny, ale fajne ciacho, itp.). Oczywiście, postać z pewnością będzie traktowana trochę protekcjonalnie i przedmiotowo – właśnie pokazała, że jej największą siłą jest jej uroda a nie jakiekolwiek inne przymioty. Nadal jednak to często lepsze niż zupełnie negatywna reakcja rozmówcy.

 

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku Stylu, tyle tylko, że można się nim „ratować” w testach związanych z Obyciem. Nasza postać może więc wywrzeć wrażenie niedopasowanej ale ciekawie się ubierającej.

 

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że nowe zasady się przydadzą. :-)

 

Zostaw odpowiedź

Anti-Spam Protection by WP-SpamFree